Vålådalen

I början av augusti fick jag en förfrågan av några vänner om jag ville följa med ut till fjälls. Jag tackade ja, och befann mig strax därefter, en tidig lördagsmorgon, i en bil på väg mot Vålådalen.
 
Vädret var inte det bästa; det växlade mellan lätt regn och uppehåll på ett sätt som gjorde det synnerligen svårt att anpassa klädseln. Det glömdes dock snabbt bort vid åsynen av omgivningens sevärdheter, till exempel denna fascinerande hängbro.
 
Hjortonen var inte riktigt mogna ännu, men på god väg och ymnigt förekommande.
 
 Efter någon timmes promenad var vi framme vid målet för dagen: Blanktjärnarna.
 
Den mycket speciella gröna vattnet fordrade en närmare inspektion.
 
Efter en fikapaus återvände vi till fjällstationen för en ytterligare kopp kaffe innan hemresa. Allt som allt en mycket angenäm dagstur.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0