Kylslagen musikafton

Onsdagen den 18 juli anordnades två musikaliska evenemang i Östersund. Det första var Cujo Is A Cats uppträdande utanför Gamla Tingshuset. Då jag missat merparten av deras spelning på Club Corazon i höstas, var jag mycket förväntansfull inför kvällens framträdande; jag blev inte besviken. I den varma solnedgången framförde de sina mycket vackra tolkningar av för mig såväl kända som okända låtar, stundtals bättre än originalen. 
 
 
Därefter begav jag mig till Österängspaken för att bevista arrangemanget "Mylthsylth i parken #3", där I Underlandet, Ångmaskinen, Erik Wennergren samt Trumvärk & Slagord uppträdde. Även dessa uppträdande var sevärda, med möjligt undantag för I Underlandet, vars instrumentala musik jag fann en smula intetsägande. Ångmaskinen var en glad överraskning med ett på något vis bekant sound. Erik Wennergren överraskade dock mest och visade sig vara en kompetent låtskrivare som framförde sina alster med stor inlevelse; klart mycket bättre live än i de Dutub-klipp jag lyssnat på tidigare. När Trumvärk och slagord klev upp på scenen, hade solen sedan länge gått ner och temperaturen sjunkit så drastiskt att det tyvärr var omöjligt att koncentrera sig på musiken, varför något utlåtande om deras framträdande är svårt att ge.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0