På resande fot

De senaste två veckorna har jag flängt land och rike runt i osedvanligt hög omfattning. Det började med två dagar i Sundsvall, där jag inkvarterades i ett hotellrum med egen bastu.
Det måste tillstås att Sundsvalls stadskärna har en viss, kontinental charm.
Därefter bar det iväg till Umeå, och den bekanta utsikten från Scandic Plazas västra sida mötte mig två morgnar.
Runt Tegsbron låg dimman tjock när vad som föreföll vara Polishögskolans studenter var ute på en morgontur.
Jag passade även på att flyga ner till Stockholm, bland annat för att besöka den Kungliga Operan och Stockholms antikmässa. På T-centralen rådde sedvanligt kaos, denna gång på grund av ett rälsfel.
Därefter var det dags att återvända till Sundsvall för ytterligare några dagars vistelse där. Denna gång med det nya snabbtåget SJ 3000. En mycket angenäm resupplevelse, trots att visst strul med tågets datorer föranledde några hastiga inbromsningar.
Efter denna intensiva period, var det skönt mycket att återse Östersunds Västra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0