Storsjöyran 2012

Den 27 juli inleddes årets upplaga av Storsjöyran. Formellt sett kallades de två första dagarna för "Klubbland" och endast de två sista för Yran. S.k. "tvådagarsbiljetter" gav dock entré till samtliga fyra dagar. Under Klubbland var det spelningar i/på Teatersalongen, Studioscenen, Intiman, Gamla kyrkan, Gamla Teatern och Ångaren Östersund. Under Yrandagarna öppnades även Stortorgsscenen, Badhusparksccenen, Cirkus och Stora Dans. Jag hann med att se spelningar på samtliga. Därutöver hann jag även med att lyssna på framträdandena vid Indiedagisets husvagn under förmiddagarna och naturligtvis även presidenttalet.
 
 
För mig har det alltid varit något av en principsak att hinna se så många spelningar som möjligt när jag går på festival, dels för att få så mycket valuta för pengarna som möjligt, dels för att det är ett ypperligt sätt att upptäcka nya artister. Under årets Yra hann jag med att bevista följande spelningnar:

Labyrint (i Oleary'stältet på Stråket under söndagen innan), Martina & Madeleine, Görda & Prinsen, Loney Dear, Staffan Hellstrand, David Urwitz, Lilla Lovis, Love Antell, Oh My!, Norra Kust, Linnea Henriksson, Erik Wennergren, Erica Skogen, Mattias Alkbergs Begravning, Lilla Sällskapet, Little Marbles, Kristian Anttila, Eldkvarn, Systraskap, Jakob Hellman & Nerverna, Linnea Olsson, Thåström Aleks, Maskinen, Jonas Jonsson, Rymdekot, Kristal & Jonny Boy, Vånna Inget, Tant Strul, Magnus Ekelund (med och utan Stålet), Joel Alme, Patti Smith & her band, Deportees, Den Svenska Björnstammen och Lars Winnerbäck.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0