Söråker

För en tid sedan skickade min arbetsgivare mig på kurs till Söråkers herrgård. Efter två och en halvtimmes bilfärd längs de inte alltför spännande E14 och E4-vägarna, möttes jag och mina kollegor av denna ståtliga byggnad.
Söråker bjöd på en intressant naturupplevelse, i form av kombinationen av norrländsk glesbygd, barrskog och industri vid Indalsälvens kust. Utsikten från herrgårdens balkong präglades av den ambitiösa trädgården med många olika trädsorter, snarare än någon storslagen vy.
Herrgården låg insprängd bland samhällets övriga bebyggelse vilket var praktiskt när man ville besöka den lokala livsmedelsbutiken, men samtidigt förtog lite av herrgårdskänslan. Inredningen i såväl konferensdel som mitt rum lämnade en del övrigt att önska, då den varken var modern eller tidstypisk. Maten som serverades var av klart godkänd kursgårdsstandard men inte mycket mer än så, med undantag för frukosten som höll mycket god standard med såväl plättar som juicepress. Även om jag kanske framstår som en smula förutsägbar som Jämtlandsbo, är jag sammanfattningsvis inte alltför imponerad av den västernorrländska kursgården.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0