Umeå

Då min arbetsgivare ville att jag skulle infinna mig på ett möte i Umeå under måndag och tisdag denna vecka, passade jag på att åka dit redan på fredag kväll för att hälsa på vänner och bekanta.

Trots att jag inte varit borta från staden mer än några veckor, hade mycket förändrats. Det s.k. Thornbergshuset var jämnat med marken och vid bågenhuset vittnade denna skylt om ett nytt (eller möjligen omdöpt) matställe.



På universitetsbiblioteket fanns dock min gamla favoritplats kvar i oförändrat skick.



Efter att ha åtnjutit en god väns gästfrihet under tre nätter, var det dags att checka in på Scandic Plaza. Mitt rum bjöd på denna förträffliga vy över Umeås skyline.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0